Free Graphic

Det är fritt fram att ladda hem och använda alla bilderna från denna blog
- gäller alla bilder utom headern.
Du kan inte...: sälja bilderna - separat eller i collage på CD eller på annat sätt!

-------------------------------------------------------
You´re free to download and use all images at this blog
except the header
But do not ...: ...sell the images
- separate or in any collage, on CD or otherwise!



15 juni 2010

Blandad kuriosa
Två bilder utan gemensam nämnare
men roliga att titta på var för sig:

Ett barnmönster från 1930/1940-tal.
En annons för en populär grammofonmodell
från 1930-talet.
Min pappa hade en så´n.
Jag fick barnskivor (s.k. "stenkakor")
när jag var liten
som jag spelade på den.
Jag minns ännu det skrikiga ljudet!
Trots handduken som vi la in i högtalaren!;-)

Mixed curiosities
Two pictures with no connections
but both fun to look at:
A sewing pattern for children cloth
from 1930/1940s.
And an ad for a very popular grammophone modell
from 1930s.
My father had one.
I got childrens music for it
when I was a kid.
I can still remember the screaming sound!
Though we put a towel in the loud speaker!;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar